گزینه دو یا قلم چی؟ گاج یا سنجش؟ امروز سعی خواهم کرد که با بررسی تمام ابعاد این آزمون ها به عنوان یک مشاور تحصیلی بی طرف پاسخ درستی به این سوال بدهم.

دانش آموزان خوبم، اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی را همه شما خوب می دانید ، برای همین دنبال مقایسه آزمون های مختلف و انتخاب بهترین آن ها هستید و به این صفحه آمدید ، اما برای آن دسته از داوطلبانی که برای شرکت کردن یا نکردن شک دارند این نکته را می گویم که مسلما شرکت کردن در آزمون و به صورت مرتب امتحان دادن صدها بار بهتر از شرکت نکردن در آزمون است ، آزمون آزمایشی ایرادات شما را به شما می گوید و شما با رفع آن ها روز کنکور بی ایراد خواهید بود.

آزمون هایی که ما آن ها را بررسی می کنیم آزمون های حضوری قلم چی ، گزینه دو ، گاج و سنجش هستند ، دقت کنید در این بررسی آزمون های غیر حضوری و آنلاین را قرار ندادیم ، ما این ۴ آزمون را از ابعاد مختلف به صورت کامل خواهیم سنجید ، آزمون های دیگری مثل علوی یا مبتکران یا مرآت می توانستند در این دسته بندی قرار بگیرند اما به دلیل ناشناخته بودن برای اکثر داوطلبان و خصوصی بودن این آزمون ها مورد بررسی قرار نمی گیرند.

پنج فاکتوری که در ۴ تا آزمون بررسی خواهیم کرد:

فاکتور اول: کیفیت سوالات

منظور از با کیفیت بودن سوالات نزدیکی آن ها به فرم و سبک سوالات کنکور سراسری است یعنی هرچقدر که شکل طرح سوالات یک آزمون به کنکور نزدیک تر باشد می توانیم بگوییم که این آزمون سوالات با کیفیت تری دارد.

فاکتور دوم: برنامه راهبردی

برنامه راهبردی مثل نقشه گنج می ماند ! که در نهایت شما را به موفقیت در کنکور می رساند ، آزمون های مختلف با روش های دو هفته یک بار، سه هفته یک بار و یک ماه یک بار در حال برگزاری هستند که باید با تحلیل برنامه راهبردی یا بودجه بندی آن ها به یک نتیجه گیری و رتبه بندی خوب برسیم.

فاکتور سوم: خدمات جانبی

برخی از آزمون ها فقط از شما امتحان می گیرند ، مثل سنجش ، اما برخی دیگر خدمات جانبی دیگری مثل پشتیبان و مشاوره هم دارند مثل آزمون های دیگر ، با بررسی خدمات جانبی این آزمون ها می توانیم تصمیم گیری بهتری بکنیم.

فاکتور چهارم: جامعه آماری

جامعه آماری یعنی تعداد افراد شرکت کننده در یک آزمون ، البته در سال های اخیر آزمون های مختلف با روش هایی مثل بورسیه تحصیلی سعی می کنند جامعه آماری خود را بالاتر ببرند ، اما هرچقدر که جامعه آماری یک آزمون بیشتر باشد شما می توانید در مورد وضعیت خود دید بهتری داشته باشید اگرچه هیچ وقت هدف از شرکت در یک آزمون آزمایشی مقایسه خود با دیگران نیست!

فاکتور پنجم: قیمت ها و هزینه ها و خدمات دیگر

آزمون های آزمایشی از لحاظ قیمت و هزینه متفاوت هستند ، گران ترین آن ها قلم چی است و ارزان ترین آن ها سنجش ، البته وقتی پایِ آینده شما در میان است بهتر است به هزینه ها توجه نکنید و انتخاب خودتان را بر مبنای سایر فاکتورها انجام بدهید و به فاکتور قیمت توجه نکنید.

تقریبا با این پنج فاکتور ما تمام ابعاد یک آزمون آزمایشی را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد ، خواهشی که دارم این است که با چشم باز انتخاب بکنید ، سعی کنید بهترین آزمون را متناسب با شرایط خودتان انتخاب و با آن حرکت بکنید ، در ضمن در این بررسی هم داوطلبان نظام قدیم و هم داوطلبان نظام جدید مد نظر هستند ، بنابراین هر دو دسته از این داوطلبان می توانند از این فایل آموزشی برای مقایسه و بررسی آزمون ها استفاده بکنند.

فایل صوتی شرح مقایسه آزمون های آزمایشی ویژه کنکوری های 98 ، دانلود در لینک زیر:

حجم فایل : 20.54 مگابایت