چند نکته مهم در خرید کتاب

لطفا هیجانی عمل نکنید !

دوستان خوبم دقت کنید هر کسی که کتاب بیشتری داشته باشد موفق تر نیست ! بنابراین در انتخاب کتاب ها سعی کنید با دقت انتخاب کنید تا بعدا انباری از کتاب های دست نخورده نداشته باشید.

به سطح خودتان توجه کنید.

بارها شنیده ام که یک دانش آموز گفته من به خاطر این که دوستم رتبه خوب کنکور بود و گفته بود مثلا تو اگر کتاب زیست شناسی نشر الگو را بخوانی درصد خوبی میزنی رفتم و این کتاب را تهیه کردم اما الان اصلا با آن ارتباط برقرار نمی کنم ! دقت کنید هر کتابی برای یک سطح خوب است و ما نمی توانیم یک نسخه برای همه بپیچیم.

تک منبعی باشید.

شما باید به یک کتاب وفادار باشید ، برای هر درس فقط یک کتاب داشته باشید، این مسئله خیلی مهم است ، داشتن دو کتاب برای یک درس سم است و شما را نابود می کند و اجازه نمی دهد درس ها را خوب یاد بگیرید ، یک کتاب خوب داشته باشید و همان را خوب و عالی بخوانید مطمئن باشید همه چی خوب پیش خواهد رفت ، اگر شما یک کتاب را کامل بلد باشید ۱۰۰ میزنید اما اگر دو کتاب را ناقص بلد باشید ۵۰ هم نمی توانید در یک درس بزنید.

انتخاب و معرفی کتاب برای نظام جدیدی ها کار سختی برای یک مشاور است، چرا که کنکور نظام جدید حتی یک بار هم برگزار نشده و امسال اولین باری است که قرار است کنکور برگزار شود ، ما برای اینکه بتوانیم یک کتاب را بسنجیم باید کنکور را ببینیم و آن را در ترازوی کنکور بگذاریم ، به هر حال با توجه به تجربیاتی که از کار با دانش آموز دهمی و یازدهمی دارم بهترین هارا برای شما انتخاب می کنم.

درس ادبیات فارسی

دقت کنید حتما درس ادبیات باید به صورت موضوعی خوانده شود ، در درس ادبیات ما بخش های مختلفی داریم مثل قرابت معنایی، آرایه های ادبی ! شما باید برای هر کدام از این بخش ها زمان مستقلی برای مطالعه اختصاص دهید و به صورت موضوعی مطالعه کنید ، کتابی که مطالب را به صورت موضوعی آورده از انتشارات الگو تالیف آقای عبد الحمدی می باشد ، سبک این کتاب ها موضوعی است و فوق العاده پر کاربرد ، البته فعلا بخش های دیگری مثل آرایه های ادبی یا لغت و تاریخ ادبیات چاپ نشده اما فعلا برای مطالعه این قسمت ها می توانید از کتاب درسی استفاده کنید ، دردسری که ما داریم این است که هنوز کتاب های دوازدهم چاپ نشده و مسلما انتشارات به خودش ضرر نمی زند که یک کتاب را دو بار در دو قالب مختلف چاپ بکند باید تا آخر تابستان صبر کنیم که کتاب های جامع آماده چاپ بشوند.

درس عربی

درس عربی مهم ترین درس شماست ، چرا این حرف را میزنم؟ به دلیل اینکه درس عربی از لحاظ میانگین پایین ترین درس عمومی است ! وقتی بقیه یک درسی را پایین می زنند شما بالا بزنید می دانید چقدر در رتبه شما تاثیر گذار است؟

برای درس عربی سه انتشارات مختلف را معرفی و بررسی می کنیم، شما با باید به درسنامه این کتاب ها نگاه کنید و ببینید با کدام ارتباط بهتری برقرار می کنید؟ سپس اقدام به خرید بکنید ، دقت کنید هر سه این انتشارات در زمینه عربی بسیار معتبر هستند.

دین و زندگی

برای درس دین و زندگی هنوز کتاب جامعی چاپ نشده است ، با توجه به اینکه هنوز کتاب های دوازدهم چاپ نشده اند ما برای این درس کتاب جامعی در اختیار نداریم ، توصیه من این است که فعلا از کتاب درسی استفاده کنید و متون آن را با دقت بخوانید و در انتهای تابستان که کتاب های جامع به بازار آمد یک کتاب برای کل دینی تهیه کنید ، الان اگر بخواهید کتاب تهیه کنید باید یک کتاب برای دهم ، یکی برای یازدهم و بعدا یکی هم جامع بخرید که می شود سه تا خرج ، البته بحث هزینه نیست بحث تمرکز روی یک کتاب است که یه کم باید صبر کنید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید.

زبان انگلیسی 

برای درس زبان خارجه مسلما باید از کتاب های آقای اناری استفاده کنیم که پر فروش ترین کتاب زبان کنکور را نوشته است و این کتاب ها فوق العاده میدتواند به ما کمک بکند.

خوب دوستان عزیز به پایان معرفی کتاب های دروس عمومی رسیدیم ، در پست های بعدی به کتاب های تخصصی خواهیم پرداخت. البته این فقط پیشنهاد های ما است. شما می توانید هر منبعی را که علاقه مند هستید انتخاب کنید.

اگه سوالی راجع به منابع کمک درسی کنکور 98 داشتید ، در خدمتتنون هستم.

نظرات خود را در مورد این مقاله بیان کنید. با تشکر